Medewerkers in de horeca staan de hele dag, tillen regelmatig zware spullen en draaien veel onregelmatige diensten. Als je medewerker rugklachten of een burn-out krijgt en hierdoor niet meer (volledig) kan werken, moet je veel regelen. Denk hierbij aan vervanging regelen, het loon doorbetalen en de re-integratie van je medewerker.
Speciaal voor horecabedrijven hebben we één compleet verzuimpakket met daarin de ziekteverzuimverzekering, arbodienstverlening en de Verzuimregisseur ontwikkeld, die uitstekend aansluit op het horeca-cao.
Zo heb je alle ingrediënten voor een goede verzuimaanpak en kun jij je richten op alle andere zaken in je horecabedrijf. Dat is wel zo fijn!
Inhoud van het KHN Verzuimpakket:
- De KHN Arbodienst
De KHN Arbodienst biedt je ondersteuning en begeleiding rondom het gehele verzuimproces van je zieke medewerkers. Hierdoor voldoe je aan de wettelijke eisen die de Arbowet stelt op het gebied van verzuim én kun je rekenen op een snelle en deskundige arbodienstverlening die gespecialiseerd is in het verzuim van de horeca.
- De Ziekteverzuimverzekering
Volgens de horeca-cao is de loondoorbetaling 95 procent in het eerste jaar en 75 procent in het tweede jaar. Het loon van je zieke medewerker wordt met de ziekteverzuimverzekering tot maximaal 2 jaar automatisch aan je doorbetaald. Hierdoor hoef je geen handmatige declaraties meer in te dienen! Dit kun je eenvoudig online regelen via XpertSuite.
- Dé Verzuimregisseur
Wij helpen je bij de communicatie met de diverse partijen, waar je mee te maken krijgt als je medewerker ziek is. Ook helpen we je bij het beperken van de ziekmeldingen binnen je horecabedrijf. Zodat je meer grip krijgt op (de kosten van) arbeidsongeschiktheid en verzuim!
Al honderden KHN-leden hebben het KHN Verzuimpakket via KHN Verzekeringen afgesloten. Zo ook Xiang Tran, van restaurant 55DEGREES. “De overstap naar KHN Verzekeringen heeft mij veel hoofdpijn bespaard. Want nadat één van mijn medewerkers binnen enkele weken na die overstap uitviel met een burn-out, had ik de meeverzekerde arbodienst al snel nodig. Het is een hele geruststelling dat ik nu goed verzekerd ben.”