Bedrijfsschade header khn verzekeringen

Bedrijfsschadeverzekering voor de horeca

Beschermt je horecabedrijf tegen verlies van netto winst en doorlopende vaste lasten als je schade hebt.

Stel: je horecabedrijf brandt af of staat volledig onder water door een lekkage. In de tussentijd blijven je vaste lasten zoals je huur, (energie)rekening en afschrijvingen gewoon doorlopen.

De misgelopen nettowinst, loonkosten en vaste lasten na een schade door lekkage, brand, ontploffing, blikseminslag, storm kun je gelukkig verzekeren met een bedrijfsschadeverzekering. Lees meer ››

Heb ik een bedrijfsschadeverzekering nodig in de horeca?

Na een flinke schade moet je, je horecabedrijf sluiten en kun je geen gasten meer ontvangen. Je hebt verlies van omzet, omdat je (tijdelijk) geen gasten meer kunt ontvangen en gasten gaan in de tussentijd naar de concurrent.

Daarnaast moet je een vervangende bedrijfsruimte zoeken voor jouw horecabedrijf. In de tussentijd ben je wel verplicht om de loonkosten van je horecapersoneel en de vaste lasten van je horecapand te betalen. En al met al heb je zelf ook geen inkomen!

Waar kunnen we je mee helpen?

Ieder horecabedrijf is uniek! We adviseren je daarom graag en bekijken samen welke dekkingen het beste bij je horecabedrijf passen in een persoonlijk adviesgesprek. 

Horecapand

Waar is je horecabedrijf voor verzekerd met een bedrijfsschadeverzekering?

  • De vaste lasten zoals de huur, de energierekening, rente en afschrijvingen;
  • De nettowinst van je horecabedrijf;
  • De kosten van het loon van je medewerkers;
  • De extra kosten die je moet maken om weer op de been te komen zoals het huren van een vervangende bedrijfsruimte.
  • Kosteloze extra dekking van 30% van het verzekerde bedrag. De brutowinst van je horecabedrijf is namelijk ieder jaar anders.

KHN Zekerheidspakket 

Je kunt deze verzekering los maar ook als onderdeel van het KHN Zekerheidspakket afsluiten. Het KHN Zekerheidspakket kun je zelf samenstellen en verzekert de meest voorkomende risico’s in de horeca.

Bedrijfsschade horeca

Laat je adviseren over de uitkeringstermijn 

Je kunt kiezen voor een uitkeringstermijn van 52, 78 of 104 weken. Factoren die belangrijk zijn bij het bepalen van de uitkeringstermijn zijn onder andere locatie, bouwaard, omvang en of het horecapand gehuurd of gekocht is. Door met deze factoren rekening te houden, kun je de specifieke risico’s voor je horecabedrijf verzekeren. 

Ben je eigenaar van een vrijstaand horecapand op een groot perceel? Dan adviseren we meestal een uitkeringstermijn van 52 weken. Stel: je bent na 52 weken weer open, maar je omzet is nog niet op het oude niveau. Dan wordt het verschil in nettowinst vergoedt door de verzekeraar, als je voor 78 weken hebt gekozen. 

Heb je een horecapand gehuurd in de binnenstad op een dicht bebouwde locatie? Dan adviseren we eerder een uitkeringstermijn van 104 weken door het verhoogde risico. Iedere situatie is echter wel uniek, daarom adviseren we je graag vrijblijvend over je horecapand.

Schade footer icon khn verzekeringen

Schade melden

Contact footer icon khn verzekeringen

Contact opnemen

Mijnomgeving footer icon khn verzekeringen

Mijn omgeving

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten