Rechtsbijstandverzekering voor de horeca

Een conflict met een medewerker over een arbeidscontract, een leverancier die zijn afspraken niet nakomt of problemen met het verkrijgen van horecavergunningen.

Als horecaondernemer heb je veel te maken hebt met verschillende partijen zoals leveranciers, medewerkers, de gemeente, gasten en eventueel de verhuurder van het horecapand. Hierdoor heb je helaas meer kans op een conflict. Lees meer ››

Heb ik een rechtsbijstandverzekering nodig in de horeca?

Helaas kan een conflict zo erg oplopen dat er juridische stappen ondernomen moeten worden zoals het inschakelen van een advocaat of een deurwaarde. Deze kosten kunnen al snel hoog oplopen voor je horecabedrijf.

Met een rechtsbijstandverzekering voor de horeca ben je verzekerd tegen deze onverwachte kosten en kun je verder ondernemen zonder je druk te maken over deze opstapelende rekeningen.

Adviesgesprek ››  Verzekeringen laten vergelijken ››

rechtsbijstand - koffie - laptop.jpg

Waar is mijn horecabedrijf voor verzekerd met een rechtsbijstandverzekering?

  • De rechtsbijstandverzekering dekt bij juridische conflicten de kosten voor juridisch advies, een deurwaarder, proces- en gerechtskosten en een advocaat.
  • In de horeca werken veel flexwerkers en tijdelijke medewerkers, daarom zijn conflicten met medewerkers met een nul-urencontract ook meeverzekerd op onze rechtsbijstandverzekering. 
  • Conflicten met leveranciers zijn verzekerd, bijvoorbeeld als zij niet (op tijd) leveren.

Kun je een conflict oplossen met mediation?

Bij een (dreigend) conflict met bijvoorbeeld een medewerker kun je mediation inschakelen via mediators Horeca Maatwerk.  Bij arbeidsmediation ligt de oplossing lang niet altijd in een ontslag, maar in het maken van werkafspraken of het weer op gang brengen van de communicatie. Hierdoor kun je de arbeidsrelatie behouden en een eventuele ziekmelding voorkomen. Mediation kan ook de oplossing zijn bij een (dreigend) conflict met een verhuurder, omwonenden of een leverancier. 

Tip-khn-verzekeringen

"Maak duidelijke afspraken met partners, opdrachtgevers en leveranciers en leg deze vervolgens ook vast in de contracten. Denk hierbij aan voorwaarden met betrekking tot annuleringen. Zodat je goed voorbereid bent als het bruidspaar een dag van te voren afzegt of als de jarige komt te overlijden"

Schade-footer-icon-KHN-verzekeringen.svg

Schade melden

Contact-footer-icon-KHN-verzekeringen.svg

Contact opnemen

MijnOmgeving-footer-icon-KHN-verzekeringen.svg

Mijn omgeving

Scroll naar boven