Eén van de succesfactoren voor een goedlopend restaurant is deskundig en vriendelijk personeel. Zonder goede koks, obers en serveersters worden de borden en glazen niet gevuld. Maar horecapersoneel dat zijn vak verstaat is schaars. Verder is het elke dag weer lastig in te schatten hoe druk het precies wordt in je restaurant.
En meldt de kok zich ziek, dan heb je direct een groot probleem. Of zeg je tegen een klant: 'ik heb niet genoeg personeel, kom morgen maar terug'? Het risico op onderbezetting is met een aantal maatregelen te verkleinen. Maar als je horecabedrijf toch getroffen wordt door zieke medewerkers, dan bieden verschillende verzekeringen een uitkomst. Lees meer ››
Het tekort aan deskundig personeel is een groot risico van veel horecabedrijven. Met name in de grote(re) steden is de concurrentie groot en het aanbod aan goede koks, obers en serveersters beperkt. Maar om de gasten in je restaurant optimaal te bedienen, heb je ze wél nodig. Eén kok is niet genoeg om honderd borden te vullen, één ober of serveerster kan niet een terras met een grote hoeveelheid tafels bedienen. Met een pool van goede, betrouwbare en flexibele medewerkers houd je jouw restaurant onder alle omstandigheden draaiende.
Oei, je belangrijkste kok meldt zich ziek. Heb je geen adequate vervanger, dan is er direct paniek in de keuken van je restaurant. Naast het operationele probleem schuilt er nog een gevaar, want ziekteverzuim kan je ook veel geld kosten. De eerste twee ziektejaren moet je het loon van de zieke werknemer immers doorbetalen en dit geldt in sommige situaties ook voor medewerkers die flexibel inzetbaar zijn. Zorg je goed voor je personeel en creëer je een veilige werkomgeving, dan verklein je daarmee de kans op uitval.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer